Державні установи

Макарівська ДПІ ГУ ДПС у Київській області інформує

Як підтвердити статус податкового резидента он-лайн

Форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України (далі – Довідка) визначена наказом ДПА України від 12.04.2002 № 173 «Про підтвердження статусу податкового резидента України» зі змінами та доповненнями (далі – Наказ № 173).
Згідно з п. 2 Наказу № 173 Довідку видає державна податкова інспекція за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) на своєму бланку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.
Звернення щодо отримання Довідки може бути подано особисто заявником, уповноваженою на це особою або надіслано поштою.
Довідка видається для підтвердження, що особа є платником податків в Україні і є резидентом України у розумінні договору про уникнення подвійного оподаткування між Україною та відповідною країною.
Довідка діє в межах календарного року та потребує щорічного її оновлення.
Згідно з п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема подання звернень.
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Отже, будь-який платник – юридична особа, фізична особа – підприємець, фізична особа може надіслати лист (запит тощо) у довільній формі через Електронний кабінет до відповідного органу ДПС за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) щодо отримання Довідки.
При цьому, нормами Наказу № 173 не передбачено отримання платником Довідки в електронному вигляді. Орган ДПС на своєму бланку видає платнику податків (юридичній особі, фізичній особі – підприємцю, фізичній особі) Довідку протягом 10-ти робочих днів з моменту подання письмового звернення такої особи.

До уваги платників податків! Адміністративні послуги платникам надаються виключно в онлайн-режимі!

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2» (із змінами) посилено обмежувальні протиепідемічні заходи з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19.
У зв’язку із зазначеним, адміністративні послуги платникам надаються виключно в онлайн-режимі. У разі крайньої необхідності, адміністративні послуги можуть бути надані за попереднім записом.
Надаємо номери телефонів, за якими можна записатися для отримання адміністративних послуг безпосередньо в ЦОП ГУ ДПС у Київській області:
щодо отримання ліцензій: (044) 273-31-39;
щодо отриманні картки платника податків: (044) 200-37-56;
щодо отримання електронних довірчих послуг: (044) 200-37-61
Номери телефонів, за якими можна записатися для отримання адміністративних послуг безпосередньо в ЦОП Макарівської ДПІ ГУ ДПС у Київській області – (04578) 6-03-13.
Вхідна кореспонденція приймається виключно через «скриньки», встановлені на вході до ЦОП.

Право ФОП на отримання лікарняних та декретних

ГУ ДПС в Київській області інформує, що фізичні особи – підприємці, які здійснюють сплату єдиного соціального внеску мають право на отримання лікарняних та декретних виплат.
Такі виплати забезпечуються за рахунок Фонду соціального страхування України.
Правовими підставами отримання таких виплат є Закони України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
За отриманням лікарняних або декретних виплати фізичній особі-підприємцю слід звернутися до Фонду соціального страхування.
До згаданої установи слід надати копію листка непрацездатності.
Важливі нюанси:
1) копія листка непрацездатності має бути засвідчена закладом охорони здоров’я, котрий його надав;
2) у графі «місце роботи» слід вказати, що це ФОП, а також прізвище, ім’я та по батькові особи;
3) за рахунок Фонду соціального страхування лікарняні оплачуються лише з шостого дня непрацездатності, а декретні – за всі дні перебування в декреті.
Нагадуємо, що у зв’язку з карантином ФОПи мали право не сплачувати ЄСВ за березень, квітень, травень 2020 року та додатково платники єдиного податку за грудень 2020 – травень 2021 року. При цьому, такі періоди включаються до страхового стажу та вважається, що страхові суми було сплачено у розмірі мінімального страхового внеску, визначеного законодавством для кожного з таких періодів. Тобто, ФОПи мають право отримати соціальні виплати за вказані періоди.
При цьому, утримувати податки з отриманих лікарняних та декретних виплат ФОПу не потрібно, адже обов’язок щодо нарахування податку на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військового збору - 1,5 % та їх сплату до бюджету покладено на Фонд соціального страхування, а на суми лікарняних та декретних, отриманих підприємцем від Фонду соціального страхування, ЄСВ не нараховується.
Наприкінці повторно наголошуємо, що ФОП має право отримувати лікарняні та декретні виплати за рахунок Фонду соцстрахування, за умови сплати ЄСВ та відсутності заборгованості.

Заяву для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені платник може подати в Електронному кабінеті

Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації ними прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом, зокрема, управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень ПКУ, в тому числі шляхом подачі заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або пені (п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ).
Зокрема, для повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) платник податків має можливість подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету за ідентифікатором форми J/F 1302001 або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.
У заяві зазначається напрям перерахування коштів:
- на поточний рахунок платника податків в установі банку;
- на єдиний рахунок (у разі його використання);
- на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;
- повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Заява подається протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім ЄСВ) до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.
Нагадаємо, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Крім того, заява може бути подана платником податків до територіального органу ДПС засобами програмного забезпечення ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності».

© 2014 Макарівська селищна рада. Всі права захищено.
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free